O nás
Představujeme se
O SPOLKU
ŠKOLA MONTESSORI
Občanské sdružení "Škola Montessori" vzniklo na podzim roku 2004 z iniciativy rodičů tehdy předškolních dětí a paní ředitelky ZŠ Gajdošova Markéty Olbertové. Kladlo si za cíl postupně vytvořit a podporovat třídy Montessori na 1. stupni ZŠ vedle běžných tříd.
V září 2005 se v nově otevřené Montessori 1.C začalo s paní učitelkou Hanou Štefáčkovou učit prvních 20 dětí. Během následujících let se Montessori 1.-5. třída stala tvořivou součástí prvního stupně ZŠ Gajdošova.
Děti z prvních dvou ročníků Montessori tříd pokračovaly po ukončení 5. třídy na základní škole či na gymnáziích. Z iniciativy rodičů 5. třídy, podpory vedení školy, vstřícnosti městské části Brno - Židenice a Magistrátu města Brna začali od září 2012 vedle stávajících tříd i na 2. stupni ZŠ postupně vznikat třídy Montessori.
Občanské sdružení změnilo svoji právní formu na zapsaný spolek. Ten tvoří vždy dva zástupci rodičů, učitelé a druzí pedagogové jednotlivých tříd Montessori. Během pravidelných setkání členů a vedení spolku (2x ročně) a pravidelných setkání (1 x týdně v kruhu učitelů) hledáme cesty, jak dětem i sobě navzájem vytvořit tvořivé prostředí, kde můžeme objevovat svět okolo sebe i v sobě.
Výňatek ze stanov Škola Montessori, z.s.:
Základní cíle:
- materiální, finanční, organizační a personální podpora při vzniku a provozu Montessori tříd základních a mateřských škol
- vzdělávání pedagogických pracovníků, zaměstnanců škol a rodičů v oblasti Montessori pedagogiky
- zvyšování kvalifikace a odborných znalostí členů spolku
- rozšiřování a propagace Montessori pedagogiky mezi organizace, rodiče a pedagogické pracovníky
- spolupráce se státními i nestátními organizacemi zabývajícími se výchovou a vzděláváním mládeže
Formy činnosti:
- materiální, finanční, poradenská a personální pomoc nově vznikajícím třídám mateřských a základních škol s formou výuky podle Montessori pedagogiky
- vyhledávání, shromažďování a poskytování informací o Montessori pedagogice
- pořádání vzdělávacích akcí (přednášek, seminářů, besed,...)
- pořádání volnočasových aktivit, víkendových a prázdninových programů s prvky Montessori pedagogiky
- hledání finančních zdrojů a získávání prostředků na práci spolku